måndag 28 oktober 2013

Simon om facebooks fördelar

Käre goe Simon,
Jag skriver till dig i hopp om att du kan hjälpa mig.
Problemet är min man och hans inlägg på Facebook. De speglar liksom inte verkligheten. Häromdagen skrev han t.ex. ”Nice höstdag med familjen” och la till en bild på ett vackert blött rödskimrande löv från vår Lönn. Sanningen bakom är att han hela dagen satt nersjunken i soffan framför Viasat Sport och skrek på mig och barnen att hämta öl och mat. Vi undviker i det längsta att vara nära honom eftersom han luktar gammal kaviar (han hävdar att vatten torkar ut huden). Bilden på lövet tog han samtidigt som han full stod och kissade på trädet under ett reklaminslag. (Han har blod och äggvita i urinen, därav färgen) Mönstret går igen i alla hans inlägg och det känns som om jag lever i en lögn. Vad ska jag ta mig till?
/Vanja

Käraste Vanja,
Du har uppenbarligen inte insett fördelarna med Facebook! Jag tycker att du ska sätta igång och skriva en massa sköna inlägg själv. Ljug gärna ihop saker om nybakat, reseskildringar och fyspass så har du snart byggt upp ett harmoniskt liv som ger många likes och vänner.
Förresten, ett tips: Kaviardoften kan du få bukt med genom att gnida in området kring de kraftigaste svettkörtlarna med nypressad vitlökssaft.
/Er Simon