lördag 27 november 2010

Simon svarar

Detta är Simon, vår nye medarbetare. Han svarar på alla era frågor om drömmar, relationer, funderingar, kakrecept, ekonomi, ja you name it (översatt: vad fan som helst).

Idag ett mail från Jenny:

Hej Simon,
Varje natt drömmer jag en dröm i vilken jag smörjer in mig själv med laktosfri vispgrädde. Detta har pågått i snart fyra månader. Det obehagliga är att när jag vaknar så visar det sig att jag också har smort in mig, på riktigt, i sömnen. Detta har nu blivit ett stort hinder och påverkar min relation med min man, hamster, älskare, och en kassörska i jourbutiken här nedanför. Snälla Simon, hjälp mig!
/Jenny


Kära Jenny,
Vissa drömmar kan vara oerhört kryptiska och ta lång tid att analysera. Din är dock raka motsatsen. Du skriver inte hur gammal du är, men av formuleringarna i ditt mail att döma så gissar jag någonstans mellan 5 och 80. Det är helt uppenbart att dina föräldrar hindrat dig i din banala fas under uppväxten. Att få blomma ut i sin banala fas är ett absolut måste för att senare i livet kunna hantera grädde och relationer. Att det i ditt fall handlar om just laktosfri grädde tyder på att du som barn var missnöjd med din pulka, och kände dig underlägsen i kälkbacken på vintern.
Det du absolut måste göra för att få slut på den återkommande drömmen är att på allvar konfrontera dina föräldrar, oavsett om de är i livet eller inte. Åk oannonserat hem till dem och smörj in dem med ett tjockt lager vispgrädde, samtidigt som du skriker ”Jag är fri! Jag är fri!”
Efteråt kommer du att känna en stor lättnad, och kommande drömmar blir garanterat gräddfria. Lycka till!
Högaktningsfullt,
Simon